Monday 2 April 2012

VIDEO BUKTI ORANG PAS TAHU BILA DATANGNYA KIAMAT!


Kalau sebut orang PAS, maka kita akan tahu, kebanyakan daripada mereka sangat memandai-mandai dalam mentahkikkan hukum dan ajaran Islam. Dan majoriti daripada mereka, terutama yang bergelar ulama PAS pula, sangat gemarkan bidaah dan menjadikan bidaah sebagai salah satu daripada rukun ajaran Islam. 

Apabila dikatakan dan diberitahu kepada mereka, lisan mereka salah, lantas mereka menjawab, dalam Islam ada gurau dan ada jenakanya. Justeru, kesalahan lisan yang mereka lakukan tidak salah memandangkan ia hanyalah lawak jenaka untuk menghilangkan mengantuk orang yang mendengar ceramah. 

Sedangkan dalam Islam, pengajaran isi agama tidak boleh dijadikan sebagai bahan jenaka walau atas alasan apa sekalipun. Jenaka dan gelak tawa menggambarkan isi agama yang diajarkan atau diberitahu, bukanlah perkara serius. 

Bahkan Nabi s.a.w dan para Sahabat r.a serta solafus-soleh, tidak ada seorang pun daripada mereka yang menyampaikan dakwah dan isi agama dengan cara bergurau senda, berlawak dan berjenaka. Manakala tidak ada sepatah ayat dalam tradisi pengajian Islam, penyampaian ilmu dijalankan secara bergelak tawa atau dengan unsur-unsur jenaka!

Dengar dan tonton video yang disediakan ini... mungkin bagi orang PAS, ianya bukan satu kesalahan memandangkan mereka hanyalah si bebal yang membalut kebebalan mereka dengan serban dan jubah serta 'ber ana-ente'.

1 comment:

Reverse Gear said...

moga anak cucu ambo terselamat dari tipu daya puak penggadai kalimah Allah & pelingkup akidah Islam ni, amin.

mintak linkkan blog ambo, tq..

http://reversebaikpunya.blogspot.com/