Tuesday 12 June 2012

Zuraidah Kamaruddin Wujudkan Team Ghostbuster Tanpa Sedar Dia Sendiri HANTU!!!


Zuraidah Kamaruddin si Mak Lampir tidak henti-henti menagih simpati dan perhatian dairpada masyarakat, khususnya pengundi-pengundi di kawasan Ampang. Dari kes lembu NFC sehinggalah kepada pendaftaran pengundi-pengundi baru di kawasan Ampang yang disifatkannya sebagai PENGUNDI-PENGUNDI HANTU, Ketua Wanita PKR itu sebenarnya lebih gemar bermain retorik daripada menjalankan tugasnya yang sebenar.

Dengan bantuan daripada Kerajaan Negeri Selangor yang telah MENCURI WANG RAKYAT SELANGOR untuk diletakkan di dalam apa yang mereka katakan sebagai USAHA PENFAILAN BANTAHAN KEPADA SPR.

Jumlah yang diperuntukkan oleh Kerajaan Negeri Selangor adalah RM1 juta. Dana tersebut telah diluluskan oleh Masjid Mesyuarat Kerajaan Negeri Selangor Darul Ehsan Ke-26 pada 3 Ogos 2011 dan telah disahkan oleh Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri Selangor Ke-28 pada 10 Ogos 2011.

Geran berkenaan terbuka kepada setiap rakyat di Selangor tanpa mengira bangsa, agama dan fahaman politik (kononnya). Kerajaan Negeri dikatakan memandang serius terhadap aduan kepincangan daftara pengundi sedia ada dan senarai daftar pengundi baru. Dengan pelancaran geran ini, ia akan memberi peluang kepada setiap rakyat untuk menuntut satu daftar pemilih bagi membuka jalan kepada pilihanraya yang bersih dan adil.

Semuanya bermula apabila Khalid Ibrahim menyatakan bahawa perbandingan antara senarai daftar terkini dengan senarai daftar tahun 2008 perlu dilakukan secepat mungkin. Sebabnya, PKR yang telah lama mencipta cerita tentang PENGUNDI HANTU, kini diburu oleh ketakutan mereka sendiri.

Kata Khalid Ibrahim lagi, pecahan data perlu dilihat dari segi penambahan daftar pengundi mengikut kawasan, daftar pengundi baru dan yang telah dipindah kelua. Senarai daftar pengundi kemudiannya diedarkan kepada setiap Ketua Kampung untuk semakan. Di kawasan bandar, Ahli-Ahli Majlis yang akan mengeutai pasukan yang melakukan semakan ke atas daftar pengundi.

Khalid Ibrahim turut mencadangkan agar insentif produktiviti diberikan sebanyak RM2 bagi setiap helaian yang disemak dan tambahan RM1 sekiranya helaian tersebut memerlukan semakan terperinci dalam mengesan nama-nama tersebut.

Data yang diperolehi daripada semakan boleh diimbas masuk ke dalam pangkalan data yang dikendalikan oleh Pasukan Pendemokrasian Negeri Selangor di Tingkat 5, Seksyen Sektoral, UPEN. Taklimat secara terperinci telah diberikan oleh Yaakob Sapari kepada Ahli-Ahli Majlis PBT di Seksyen Sektoral, UPEN. Turut dimaklumkan taklimat telah disampaikan kepada Ketua-Ketua Kampung pada 8 Mei 2012 dan taklimat Fasa Ke-2 untuk Ketua-Ketua Komuniti serta Ahli Majlis dibuat dua minggu selepas itu.

Pakatan Rakyat nampaknya cuba bermain kongkalikong sepertimana mereka memperjudikan hidup rakyat dan penduduk Selangor dengan bekalan air bersih. Peruntukan yang besar itu, sebenarnya tidak lain tidak bukan, hanyalah untuk memenuhi tabung-tabung pilihanraya PKR dengan bertopengkan pendemokrasian. Bantuan daripada juak-juak dan penyokong Pakatan Rakyat tentang PENGUNDI HANTU telah berjaya menutup motif sebenar semakan nama pengundi.

Zuraidah Kamaruddin sebenarnya nampak DUIT-DUIT BESAR yang telah disediakan oleh Kerajaan Negeri Selangor. Terdorong dengan duit itulah, Zuraidah mengumumkan untuk membentuk pasukan GHOSTBUSTER sedangkan pada masa yang sama, di Ampang, dia adalah penternak HANTU yang paling efektif, cekap dan sentiasa menepati kehendak Pakatan Rakyat!

No comments: