Monday, 11 June 2012

SELANGORKU... Kontrak Billboard Siapa Yang Sapu?

Kalau kita rajin merayap di sekitar Selangor, khususnya di kawasan-kawasan yang bermajoritikan Melayu seperti Kajang, Kuala Langat dan Ampang, kita akan terpempan melihat begitu banyak billboard Kerajaan Negeri Selangor yang saiznya memang hebat!

Belum pernah berlaku dalam sejarah negeri Selangor, Kerajaan Negerinya memberikan peruntukan yang besar untuk memperkenalkan barisan Exco selain mempromosikan program Mat Jenin mereka di tepi-tepi jalan tanpa sebarang perasaan malu.

Sepanjang jalan Kelang-Banting sehinggalah ke Morib, kita akan dapat melihat ratusan pemidang, billboard, bunting dan sebagainya yang mempromosikan Kerajaan Pakatan Rakyat Selangor. Di Kajang dan Ampang, keadaan yang sama juga berleluasa. Manakala di Hulu Selangor, keadaannya tidak jauh bezanya.

Retorik tentang betapa bagusnya Kerajaan Pakatan Rakyat dan rasa tidak percaya Pakatan Rakyat yang mereka akan berjaya meneruskan pemerintahan di Selangor selepas PRU13 nanti, membuatkan pentadbiran Pakatan Rakyat Selangor, MENCURI SEBANYAK-BANYAKNYA duit rakyat Selangor dan dihamburkan menerusi projek-projek seperti papantanda, billboard, bunting dan pemidang di seluruh Selangor.

Justeru, timbul pertanyaan, siapakah sebenarnya yang mendapat hak terbesar pengiklanan ini. Apa kedudukan dan peranan SELANGORKU yang didalangi oleh Teresa Kok dalam merampas hak dan duit rakyat Selangor menerusi billboard sebanyak-banyaknya yang langsung tidak mendatangkan sebarang faedah kepada rakyat Selangor?

Semakin dekat dengan PRU, semakin banyaklah billboard yang terpampang di tepi-tepi jalan seluruh Selangor, sehinggakan ULANG TAHUN KE-4 PENTADBIRAN PAKATAN RAKYAT pun hendak dibillboardkan.

Siapa yang punya proposal dan siapa sebenarnya yang dapat untung besar?

Yang pastinya, billboard-billboard berkenaan sudah tentu mempunyai unsur-unsur perniagaan yang nilainya puluhan juta ringgit dan kesemua duit tersebut datangnya daripada RAKYAT SELANGOR!

5 comments:

Far Lungeng said...

Kerajaan BN apa kurangnya. Klau bab isu ni semua parti tak payah mainkanlah. Sendiri fikirlah. Kat Kelantan kontrek pasang billboard kerajaan negeri siapa yg control. Boleh offer orang naik haji free lagi.Papantanda iklan 'Tak Nak' siapa gaknya dpt tender pasang seluruh negara. Tak kisah klau setiap daerah ada buat tender pasang benda tu. Takut satu negara seorang jer dapat. Lepas tu alibabakan.Itu yg 2X5 jawapannya 11.

Anonymous said...

ada beza tu anon...
bezanya BN kata nak buat, mesti buat...
yg naik papan tande je cume pr hehe

Anonymous said...

Anonymous said...
Kepada semua saudara dan saudari yang dihormati.

Kami kumpulan Myanmar di Malaysia; kita hidup di Malaysia sejak sedekad dan sentiasa pergi ke kuil ( PERSATUAN PENGANUT BUDDHA SAMNAK SAMBODHI) No: 19-21 Jalan 38 Taman Desa Jaya, Kepong, 52100 Kuala Lumpur, Malaysia dan kami sangat sedih dan menyesali dengan Ahli Jawatankuasa Kuil kerana mereka menggunakan Sami kami dalam tanggapan yang salah Buddha mengajar atau kaedah-kaedah Buddha. Kami datang ke Kuil ini untuk membantu Sami-Sami dan dihormati agama kita.

Bahawa Kuil adalah Pengerusi yang bernama Datuk Yip Kum Fook (Pengerusi MCA Bahagian Gombak), Sami kami berkata dan dia dijemput Sami kami dari Myanmar untuk menjaga Kuil itu tetapi tanpa membuat apa-apa bayaran kepada Sami-Sami kami, tambah beliau dan tidak menghormati beliau daripada kami Sami-Sami dan ada kalanya dia memerintahkan kaumnya ke barang-barang yang dikumpul seperti kertas, dan sebagainya. Pengerusi mengambil air mineral tanpa memaklumkan apa-apa perkataan untuk sami-sami kami. Dalam agama kita percaya kita tidak boleh mengambil apa-apa Tempat suci(Kuil), jika kita dilakukan kita adalah dosa besar.

Dalam sebelumnya, Sami kami berkata Ahli Jawatankuasa sentiasa meminta wang daripada beliau, apabila Sami kami memberikan RM20, 000.00 secara tunai pada tahun 2001 kepada Pengerusi(Yip kum Fook), maka Jawatankuasa berdiam diri, Jawatankuasa kemudian membuat masalah dengan seorang Sami kami yang bernama Ven. U Nandiya sekali lagi dan dibatalkan membenarkan (permit Visa) Sami kami untuk tinggal di Malaysia, maka Sami kita (Sadayaw U Nandiya) pergi ke Australia dan Sami kami tidak datang Kuil itu pada masa panjang. Datuk Yip Kum Fook (Pengerusi MCA bahagian Gombak) memberi komputer notebook kepada Sami kami untuk perlindungan jumlah tersebut wang, ini-lah sami kami memberitahu;

Ramai orang tempatan di sekitar Kuil berkata, Kini tiada lebih ramai orang datang ke Kuil ini kerana Ahli Jawatankuasa sentiasa membuat masalah atau sangat sombong dan kita mendengar daripada orang tempatan berkata: Yip Kum Fook (Pengerusi MCA bahagian Gombak) memerintahkan kaumnya untuk membakar Kuil Hindu di Taman Daya, Kepong kerana dia perlukan tempat itu untuk membuat perniagaan kedai perabot, ini berlaku beberapa tahun yang lalu. Semua orang mengetahui apa yang dilakukan untuk Kuil Hindu di Taman Daya, Kepong. Kuala Lumpur, Malaysia.

Anonymous said...

Kali terakhir juga dia menjemput polis untuk menangkap Sami-Sami di tempat suci (kuil) dan dikunci kuil tanpa takut Karma dan memalukan orang, kerana dia percaya Ahli Jawatankuasa yang kuasa lebih daripada Sami-Sami. Juga anak Datuk Yip Kum Fook selalu berkata, Kuil ini adalah kepunyaan bapanya. Yang betul, Kuil ini sumbangan daripada orang ramai, kita kerja keras untuk Kuil ini. (Anak Datuk Yip Kum Fook dipanggil Yip Jiun Han)

Kuil ini Ahli Jawatankuasa yang sentiasa berubah Sami-Sami, kini mereka menukar sami baru dalam menjaga kuil, Sami baru ini juga aduan perkara-perkara buruk jawatankuasa kerana jawatankuasa juga menunggu kotak derma wang sahaja, mereka tanpa apa-apa bantuan kepada Sami-Sami kami dan jawatankuasa yang dikawal dengan sami-sami kami tidak bercakap atau aduan lebih, Sami-Sami kami tinggal di sana sebagai omong kosong dan takut kepada Ahli Jawatankuasa.

Di bangunan baru di mana dicagarkan adalah marmar patung Buddha; kita mempunyai pengubahsuaian patung Buddha kerana itu patung Buddha diletakkan sangat rendah, kita mengangkat tertinggi Ahli Jawatankuasa tidak suka dan tidak berpuas hati. Di negara kita, sesiapa sahaja boleh datang ke Kuil untuk menyembah Buddha tetapi di Malaysia adalah Kuil yang berbeza mengawal oleh Ahli Jawatankuasa.

Kami berharap semua orang memelihara ajaran Buddha dan sila keselamatan sami kami, tidak melihat wang hanya kerana ini Kuil. Apabila kami bertanya kepada beberapa rakyat kita (Myanmar) dan penduduk tempatan, jawatankuasa adalah sangat rendah fikiran kerana fikiran mereka sangat sempit dan tanpa pendidikan agama. Dan Ahli Jawatankuasa tidak akan mengganggu dengan Sami-Sami kami, Sami-Sami seperti ayah anda kami untuk menjaga agama Buddha dan Kuil adalah seperti tempat kita menyelesaikan masalah kita.

Baru-baru ini, Sami (Sadayaw Ashin Indaka asal daripada Mandalay, Myanmar) telah tinggal di Kuil ini juga tidak berpuas hati kerana Ahli Jawatankuasa tidak membayar apa-apa kepadanya, dia bekerja di sukar untuk menasihatkan orang ramai dan kami juga kecewa dan sedih apabila mendengar berita buruk dari Sami-Sami kami. Kadang-kadang Ahli Jawatankuasa datang dan menjerit dalam Kuil tanpa mempunyai apa-apa sebab dan melakukan apa yang mereka perlu lakukan, Sami kami berkata, jawatankuasa kuil ini tidak mempunyai ajaran Buddha dalam fikiran mereka, mungkin masa depan Buddha boleh memusnahkan.

Daripada kumpulan Myanmar Buddha di Malaysia ..
Kita menterjemahkan Bahasa Inggeris ke Bahasa Malaysia

IBU PUSPITA said...

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI